103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

ולנו יש פלאפל, ולכם יש מתכון

ד"ר מאיה רוזמן מציעה פלאפל ישראלי שהוא גם טבעוני ואפילו דיאטטי • המתכון המלא


ד"ר מאיה רוזמן ממליצה על מתכון בריא וקל להכנה - והפעם: כיצד תוכלו להכין בעצמכם פלאפל טבעוני ודיאטטי? לדברי רוזמן, למרות שהוא אפוי ולא מטוגן, התוצאה לא תבייש את חוש הטעם שלכם, היא אפילו תעשה לו נעים. והקלוריות? כדור פלאפל אחד מכיל כ־25 קלוריות בלבד. בתיאבון.

מרכיבים:

  • 4 כוסות גרגירי חומוס מבושלים (קפואים או משומרים)
  • 3 כפות טחינה גולמית משומשום מלא
  • 3-2 כפות פירורי לחם מקמח מלא
  • בצל גדול
  • כפית אבקת אפייה
  • צרור פטרוזיליה
  • צרור כוסברה
  • תבלינים: מלח, שום גבישי, כמון, פלפל שחור, כורכום

אופן ההכנה:

  1. מחממים את החומוס בסיר או במיקרוגל ומסננים היטב.
  2. מוסיפים את המרכיבים הנ"ל לחומוס המסונן. "לא לפחד 'להעמיס' תבלינים", מדגישה רוזמן.
  3. טוחנים במעבד המזון.
  4. מצננים את התערובת במשך כחצי שעה או יותר.
  5. יוצרים כדורי פלאפל ומסדרים על נייר אפייה.
  6. מרססים היטב בספריי שמן ומכניסים לתנור.

מאיה רוזמן המליצה: "אם רוצים לאכול פלאפל בזמן דיאטה, לוקחים פיתה רגילה, מכניסים חמישה כדורי פלאפל וסלט ירקות - והנה, קיבלנו ארוחת ערב דיאטטית שמתאימה כמעט לכל תפריט".

פלאפל ישראלי, טבעוני ודיאטטי
פלאפל ישראלי, טבעוני ודיאטטי

  

עריכה: מיכל דאבי

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
26/08/2016
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום: 103fm