103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

היכונו לארוחות החג

תקופת החגים בפתח ואיתה ארוחות החג הגדולות • ד"ר מאיה רוזמן עם כל הטיפים לשרוד אותן על הצד המזין ביותר


ד"ר מאיה רוזמן פתחה את התוכנית עם כל הטיפים לשפר את ארוחות החג, וכיצד נהפוך אותן למזינות עבורנו: "צריך לזכור שמדובר בחג ארוך שכולל הרבה ארוחות גדולות, ובעיקרון אפשר לאכול ממש הכל, מכל מאכלי החג המסורתיים, בלי לעלות במשקל – אם אוכלים קצת פחות במשך היום ונמנעים מנישנושים וארוחות ביניים". 

המשיכה ד"ר רוזמן והסבירה: "בארוחות עצמן כל מה שצריך לעשות זה להקפיד על מנות בגודל סביר, ולהימנע ממאכלים שמכילים כמות גדולה של שמן".

"מי שלוקח לצלחתו מנה קטנה של מזון, ואחרי זמן מועט לוקח מנה קטנה של מזון אחר, לפעמים אחרי כמה דקות אוכל נשנוש נוסף בעמידה. עלול להגיע לצריכת קלוריות גבוהה מבלי לשים לב לכך ומבלי שליטה על כמות הקלוריות הסופית שהוא אוכל. בסוף הערב אם נשאל אותו אדם מה אכל, סביר להניח שלא יזכור כמחצית מהקלוריות שהכניס לפיו".

"עדיף לאכול ארוחה מסודרת אחת, למלא מראש את הצלחת בכל מה שמתכוונים לאכול, להביט בצלחת ולהחליט שזו מנה מספיקה – וגם להסתפק בה כארוחת ערב מסודרת ובריאה".

טיפים מעשיים לארוחה:

  • לאכול לאט וללעוס היטב – זה מקטין את הכמות שאוכלים
  • למלא את הצלחת מראש בכל מה שמתכוונים לאכול ולא לקחת בכל פעם קצת
  • להתחיל את הארוחה בירקות, להמשיך בחלבונים, להשאיר את הפחמימות לסוף
  • לשתות הרבה מים
  • לאכול קצת פחות במשך היום ואז אפשר לאכול את כל המנות בלי לעלות במשקל. למשל הצעה לתפריט:

בבוקר: כריך מלחם קל עם גבינה וירקות, שתיה חמה

צהריים: חזה עוף או ביצה, וסלט ירקות גדול

אחר הצהריים עוד כריך מלחם קל עם גבינה או פרי

ואז בארוחת החג אפשר:

גפילטפיש/דג (מנה קטנה), כף כבד קצוץ, מרק עם 2 קרפלאך/קניידלך, רבע עוף או בקר דל שומן, תפו"א או 3 כפות אורז, וסלטי ירקות.

וגם כוס יין  100, ליפתן 150 קלוריות או פרוסת עוגת דבש עד 200 קלוריות.

כמובן שכל הברכות אפשריות גם בחישוב זה: כפית דבש, חצי תפוח, חצי כוס גרגרי רימון, דלעת וגם תמר.

 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
11/09/2020
הישארו מעודכנים

צילום אילוסטרציה: Ingram Image