103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

חשיבותה של החומצה הפולית

מהי חומצה פולית ובאילו מזונות תוכלו למצוא אותה בכמות גדולה? • ד"ר רוזמן הסבירה: "מחסור בחומצה פולית קשור לדיכאון, אי מנוחה, שכחה ובלבול"


במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן על פרט חשוב מעולם התזונה שלא כדאי לפספס, והפעם: מדוע חומצה פולית חשובה כל כך לבריאות הגוף? ואילו מזונות מומלץ לשלב בתפריט התזונה כדי לצרוך כמות מספקת של חומצה פולית?

"חומצה פולית, נקראת גם ויטמין B9, חשובה לייצור תקין של כדוריות הדם שמביאות חמצן לכל התאים. במצב של מחסור בחומצה פולית, יש אנמיה. בנוסף, חומצה פולית מסייעת להפחתה של רמת ההומוציסטאין בדם - חומר אשר עודף ממנו גורם למחלות לב וכלי דם (במיוחד אצל גברים). החומצה הפולית חשובה גם לתקינותה של מערכת העצבים.

מחסור בחומצה פולית נקשר לבעיות במערכת העצבים, דיכאון, אי מנוחה, שכחה, בלבול ונדודי שינה. וכידוע, חומצה פולית חשובה למניעת מומים מולדים אצל העובר. מה עלול לגרום למחסור בחומצה פולית? תזונה דלה בחומצה פולית היא הגורם הראשון למחסור, חוסר בוויטמינים אחרים ובחלבון שדרוש לבניית החומצה, וגם עודף אלכוהול ועישון.

ילדים צריכים 200 מק"ג ביום, מבוגרים צריכים 400 מק"ג ביום".

כמה מק"ג יש במזונות השונים? (הכמות היא לפי 100 גרם מזון) 

חסה – 36

תרד – 194

חיטה – 43

שעועית לבנה יבשה – 388

עדשים ירוקות מבושלות – 191

כבד עוף – 563

שקדים - 50

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
09/04/2021
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום: 103fm