103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

רגע לפני המתוק

כיצד ניתן להתגבר על הצורך בנשנוש מתוק אחרי ארוחה גדולה? • ד"ר מאיה רוזמן עם 5 שיטות שונות שיסייעו להימנע מהקינוח המיותר


במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן על פרט חשוב מעולם התזונה שלא כדאי לפספס, והפעם: כיצד ניתן להתמודד עם הצורך בנשנוש מתוק אחרי הארוחה?

"כשאנחנו אוכלים ארוחה גדולה וכבדה, הגוף משקיע הרבה אנרגיה בעיכול, מה שגורם להפחתה יחסית בכמות האנרגיה למוח ולתחושת עייפות ונמנום. תחושת העייפות גורמת לצורך מוגבר במתוק, שמאפשר אנרגיה מהירה וזמינה למוח. 

אז מה אפשר לעשות כדי להימנע מהצורך במתוק אחרי הארוחה?

1. להקטין את ארוחת הצהריים או לשנות אותה לארוחה קלה יותר. כבר אחרי ארוחה אחת, אפשר לראות אם יש הפחתה בעייפות ובצורך במתוק.

2. לנסות לאכול ארוחה קרה בצהריים (ביצה, גבינה או טונה, לחם וסלט) במקום בשר. ארוחה כזו קלה יותר לעיכול.

3. לשתות קפה כשעה לאחר הארוחה, כי הקפה יכול לעורר. למרות שהוא מפחית קצת את ספיגת הברזל בארוחה, שווה לנסות.

4. לנסות ארטיק דיאטטי בתור נשנוש מתוק של אחרי הארוחה. קר, מצנן, וחופשי מבחינת הקלוריות.

5. קוביית שוקולד מריר אחת (שמכילה 50 קלוריות אם היא גדולה) עוזרת להתעורר".

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
05/11/2021
הישארו מעודכנים

רגע לפני המתוק
רגע לפני המתוק  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images