103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

חלבון מוסיף המון

כיצד צריכת חלבונים מסייעת לירידה במשקל וכמה חלבון כדאי לאכול? • ד"ר מאיה רוזמן טענה: "כשאוכלים מעט חלבונים, יורדים לאט במשקל"


בפתיחת התוכנית, ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לאופן בו צריכת חלבונים מסייעת לירידה במשקל, והסבירה מה הקשר בין נשירת שיער למחסור בחלבון, ובאיזה מזונות ניתן למצוא חלבון בריכוז גבוה, רמז: לא בפסטה.

לחלבונים שאנו צורכים בכל יום יש תפקיד מרכזי; הם חיוניים לתפקוד הגוף ולבניית תאים ורקמות כגון שרירים, עצמות, עור, ואפילו שיער. "כדי לאפשר לגוף שלנו לבנות את עצמו עלינו לספק לו חלבונים ממש כל יום בנוסף לשומן, מינרלים, וחומרים נוספים. במקרים של חסר מתמשך באנרגיה, החלבונים משמשים, כברירת מחדל, למקור אנרגיה". אמרה ד"ר מאיה רוזמן וסיפרה על מקרה בו אחת המטופלות שלה הגיעה אליה לייעוץ תזונתי בעקבות נשירת שיער, "היא לא אכלה חלבונים בכלל והתפריט היומיומי שלה היה מבוסס על פירות, לחם, ופסטה". 

עוד הוסיפה ד"ר רוזמן: "חשוב לזכור שכמות החלבון הדרושה משתנה לפי הגיל, לפי המין, ולפי כמות הפעילות הגופנית. למשל אישה ששוקלת 60 קילו צריכה לצרוך 60 גרם חלבון ביום, אבל אם היא מבצעת אימוני כוח הכמות צריכה להיות יותר גדולה - 1.5 גרם לכל קילוגרם". 

לתפיסתה של ד"ר רוזמן חוסר חלבון עלול לפגוע גם בירידה במשקל, ולכן היא ממליצה לכל המטופלים שלה לשלב בתפריט היומי שלהם מאכלים עשירים בחלבון כמו בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב, סויה, וקטניות נוספות.

27/12/2019
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום יח"צ: סיוון שחור