103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

ירידה לצורך עלייה? לא בבית ספרנו

ד"ר מאיה רוזמן ניפצה מיתוס נוסף, והסבירה מדוע מי שיורד במשקל רב מהר - יעלה אותו בחזרה: "הקצב המומלץ לירידה במשקל הוא כחצי קילו בשבוע"


ניסית כבר הכל: דיאטת כרוב, דיאטת עגבניות, דיאטת האדם הקדמון, או האדם שאוכל המון. היית בכל קבוצת הרזיה, ניסית לקחת כמוסות, לשתות תה מיוחד, ואפילו לדלג על ארוחת ערב, וצהריים, ובוקר. ההתעסקות בדיאטות, על כל גווניהן, לא פוסחת על אף אחד, אבל השאלה שנשאלת היא עד כמה רחוק את מוכנה ללכת בכדי להיכנס לג'ינס מהתיכון, והאם לא לאכול זה דווקא הדבר הנכון? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לשאלה האם אפשר לרדת במשקל, ולשמור על ההישגים, והציגה תמונה אמיתית וכנה לכל מי שממהרת לבצע דיאטות הרעבה שמזיקות לבריאותנו. 

"כנערה, אני זוכרת את עצמי מתעסקת הרבה בדיאטות על כל סוגיהן", הודתה ד"ר רוזמן. "תמיד רציתי לרדת במשקל כמה שיותר מהר. הצלחתי לרדת, אבל לא שמרתי על התוצאות הטובות, עליתי במשקל, ולקח לי הרבה זמן לרדת שוב". אין כל ספק, מדובר בתופעה מוכרת. 

ד"ר רוזמן הסבירה שכשנכנסים לדיאטת הרעבה הגוף הופך להיות הרבה יותר חסכני, ובכדי שלא נגווע ברעב הוא שורף הרבה פחות אנרגיה. "במילים אחרות זה אומר שאם נמצאים בדיאטת הרעבה לאורך זמן אפשר לעלות במשקל גם מתזונה רגילה שקודם לא הייתה גורמת לעלייה במשקל". 

"הקצב המומלץ לירידה במשקל הוא עד 100 גרם שומן ליום, בערך חצי קילו בשבוע, אין צורך בירידה גדולה יותר. ירידה כזו גם מאפשרת לימוד עצמי ודרכי התמודדות, ואז לא עולים חזרה במשקל". רשמנו לעצמנו. 

28/02/2020
הישארו מעודכנים