103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

מתאמנים על קיבה ריקה

האם ניתן לשרוף יותר קלוריות באימון אם לא אוכלים לפני כן ארוחה? • ד"ר מאיה רוזמן עם ממצאיו של מחקר חדש


כמדי שבוע, הציגה ד"ר מאיה רוזמן את ממצאיו של מחקר חדש, והפעם: האם באימון אפשר לשרוף יותר קלוריות אם לא אוכלים לפני כן כלום?

"בסקר בו בדקו 27 מחקרים בנושא, פעילות אירובית שבוצעה לאחר צום הובילה לקצב פירוק שומן גבוה יותר, מאשר ביצוע אותה פעילות לאחר אכילה.

במצב של צום, כמו בבוקר לאחר שנת הלילה, מאגרי האנרגיה בשריר מדוללים, ויש מעט פחמימות בגופינו שהגוף יכול לנצל לאנרגיה. אם לא אוכלים בבוקר לאחר השינה, מאלצים את הגוף להשתמש בחומצות שומן כמקור האנרגיה העיקרי לביצוע הפעילות, ולשריפה מוגברת של שומן.

אבל חשוב לשים לב לממצאים נוספים: אימון אירובי בצום פוגע ביעילות האימון, כך שאפשר להגיע לעוצמות נמוכות יותר; ארוחה לפני האימון מאריכה את הזמן עד שמגיעים לתשישות ומאפשרת הגעה לעצימות אימון גבוהה יותר; אימון אירובי בצום גורם לפירוק חלבון בגוף, כלומר לפירוק שרירים, כדי להשתמש בו כמקור אנרגיה נוסף, אז אימון אחרי צום עלול לפגוע במסת השריר; אימון בצום עלול לגרום לחולשה, סחרחורת, ועד עילפון.

לסיכום, לאירובי על בטן ריקה אין יתרון על פני אירובי לאחר ארוחה מבחינת תרומה לירידה במשקל או חיטוב, אולי ההיפך: אימונים בצום מובילים לירידה באיכות האימון, ועלולים לפגוע במסת השריר".

 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
05/11/2021
הישארו מעודכנים

מתאמנים על קיבה ריקה
מתאמנים על קיבה ריקה  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images